Ukázka komutátorových rotorů po opravě vinutí (převíjením) a výměně komutátoru. Takto opravené rotory jsou vyváženy po navinutí a impregnovány speciálními laky určeny přímo pro rotory - z důvodu mnohdy vysokootáčkových strojů, kde je kladen vysoký nárok na kvalitu provedení a impregnaci vinutí. Také provádíme dle potřeby zalévání vinutí epoxydovými lepidly LOCTITE. Tyto rotory jsou po opravě srovnatelné kvalitou s originálními, mnohdy i u některých typů je rotor po opravě kvalitnější (nízkonapětově motorky).
Cena opravy komutátorových rotoru jsou od 1.000,- bez DPH.
Z důvodů technické náročnosti opravy rotorů nelze provést opravy rotoru za nižší cenu. V ceně opravy není započtena výměna komutátoru.
Velmi důležité je také provézt správnou instalaci rotoru do stroje, aby nedošlo k poškození rotoru. Zachovat veškeré postupy a dodat všechny díly při montáži a rotor ,,zabíhat,, na nižší napětí.
Vždy při opravě mají byt vyměněna všechna ložiska na rotoru za nová a stejného typu a parametru dle požadavku výrobce (pro vysokootáčkové stroje se jedná o speciální ložiska). Dále pří výměně rotoru (nebo opravě převinutím) vyměněny uhlíkové kartáče. Pokud je nechceme měnit, tak je nutno uhlíkové kartáče a komutátor nechat zaběhnout popřípadě za pomocí speciální křídy na komutátory zabrousit, aby plošky na uhlíkových kartáčích a komutátoru dokonale přilehaly k sobě. Křídu na požádání u nás možno objednat.
Je velice nutné dbát výše uvedených doporučení, aby oprava Vašeho stroje měla co nejdelší životnost. V případě, že něco zanedbáme, může dojít k brzkému poškození stroje popřípadě, v tom nejhorším případě k poškození stroje, kdy oprava byla marná a v tom nejhorším, kdy stroj už nelze opravit.
V našem servise dbáme na to, aby stroj byl v naprostém pořádku, odzkoušen a pracoval dále.