Uhlíkové kartáče
- Uhlíkové kartáče do elektrického ručního nářadí renomovaných značek.
- Uhlíkové kartáče komutátorových elektromotorů
- Možnost zakázkové výroby kartáčů dle vzoru
Seznam výrobců strojů:
AEG-ATLAS-COPCO |
DIAMOND |
IMCOINSA |
MILLER FALLS |
RYOBI |
AMER |
DYNA |
IMPEX |
NEUMAC |
SIMBI |
ASPIRADOR |
EIN PORT |
INDESIT |
NILFISK |
SKIL |
BAIER |
ELU |
ION |
NUMAX |
SPIT |
BERGEL |
FARCO—TENAX |
JEPSON |
PERLES |
STAYER |
BERGIN |
FEIN |
KANGO |
PEUGEOT |
STIHL |
BLACK&DECKER |
FELISATTI |
KRESS |
PHILIPS |
SUPER CONFORT |
BOSCH |
FESTOOL |
LEGNA |
PRAT |
SUPER EGO |
BRAUN |
FLEX |
MACROZA |
PROTOOL |
TELESCH |
CASALS |
FRAN |
MAKITA |
QUERSA |
TOSHIBA |
CICLO MATIC |
GHIBLI |
MARELLI |
RIDGID |
VIRUTEX |
COMAC |
HILTI |
METABO |
ROCKWELL |
WACKER |
CONFORT |
HITACHI |
MILWAUKEE |
RUPES |
WOLF |
DeWALT |
Omlouváme se zákazníkům, ale uhlíkové kartáče do ,,čínského ručního nářadí,, (nářadí neznačkové, od neznámého výrobce, většinou zakoupeno v hypermarketu) neprodáváme!!! Je možná zakázková výroba a ta je v tomto případě nerentabilní!!! Doporučuje zakoupit značkový stroj s dostupností náhradních dílů.
Pokud jste svou značku nenašli, nezoufejte! Pokud se jedná o renomovaného výrobce, kontaktujte nás.
Pro usnadnění hledání si připravte: značku, typ, popř. T.Nr číslo
Nově kartáče do vysokozdvižných vozíků!
V případě zájmu nás kontaktujte s typem motoru stroje.
Doporučení: Nikdy nepříspusobujte a ani jinak neupravujte kartáče pokud nejsou určeny pro daný typ stroje!
Může dojít k vážnému poškození stroje, popřípadě ke zkrácení jeho životnosti. Každý stroj vyžaduje specifický kartáč o přesném rozměru a tvrdosti (složení poměru uhlíku a příměsi např. stříbra…)
Uhlíky, uhlíky a zase ty uhlíky!
"Nějak mi jiskří uhlíky v motoru. Asi budou potřeba vyměnit."
S touto větou se setkáváme prakticky denně. Uhlíky (správně kartáče) slouží v jednofázových komutátorových motorech k pohyblivému propojení statorových a rotorových vinutí motoru. Najdeme je ve spoustě domácích spotřebičů, jako jsou vysavače, mixéry, šlehače, vrtačky, brusky, sekačky apod. Nevíme, proč si lidé zasedli právě na uhlíky, že je obviňují ze všech potíží. Musíme se postavit na obranu uhlíků. Tak, aby bylo jasno v 90% případů uhlíky za nic nemohou! Zde najdete výčet možných příčin jiskření uhlíků:
Poškození některého vinutí motoru. Současně s jiskřením se projeví menší výkon a zvýšené zahřívaní motoru. Pokud není závada brzy opravena, uhlíky se začnou opalovat a rychle ubývají. Stává se, že majitel přijde se spotřebičem, ve kterém uhlíky prakticky již neexistují. Nebezpečí hrozí, pokud je závada způsobena poškozenými statorovými cívkami. Jiskření uhlíků začne ohřívat lamely komutátoru a hrozí zničení dosud nepoškozeného rotoru.
Opotřebená ložiska. Rotor v ložiskách začne vibrovat a uhlíky nemají dobrý dotek s otáčejícím se komutátorem. Pokud motor bude dál používán, hrozí zničení rotoru jako v prvním případě, nebo dojde k úplnému rozpadnutí ložiska a jeho odletující části mohou zasáhnout a poškodit vinutí motoru.
Nesprávné uhlíky. Uhlíků je velké množství. Liší se nejenom velikostí a tvarem koncovky, ale zejména tvrdostí. Materiál uhlíků a materiál lamel komutátoru tvoří nerozlučnou dvojici, která je u výrobce pečlivě odzkoušena, aby docházelo k minimálnímu tření a opalování dotykových ploch. Při výměně uhlíků uživatelem dochází často k použití odlišné tvrdosti uhlíků, než jsou výrobcem předepsány. Důsledkem je jiskření uhlíků, které předznamenává další poškození motoru - příklady máte v předchozích odstavcích. Pokud potřebujete vyměnit uhlíky, používejte vždy originální uhlíky k danému spotřebiči! Experimentování je velmi riskantní! Vrcholem "odvahy" některých domácích kutilů je zakoupení jakéhokoliv většího uhlíku a jeho přibroušení na správnou velikost. Takovýhle pokus končí většinou u mě v dílně s nářkem: "Já jsem si tu brusku půjčil na chvilku od souseda, ale byly tam špatné uhlíky. Tak jsem tam dal jiné a potom se z toho zakouřilo!"
Informace:
Cena opravy komutátorových rotoru jsou od 1.500,- bez DPH.
Z důvodů technické náročnosti opravy rotorů nelze provést opravy rotoru za nižší cenu. V ceně opravy není započtena výměna komutátoru.
Velmi důležité je také provézt správnou instalaci rotoru do stroje, aby nedošlo k poškození rotoru. Zachovat veškeré postupy a dodat všechny díly při montáži a rotor ,,zabíhat,, na nižší napětí.
Vždy při opravě mají byt vyměněna všechna ložiska na rotoru za nová a stejného typu a parametru dle požadavku výrobce (pro vysokootáčkové stroje se jedná o speciální ložiska). Dále pří výměně rotoru (nebo opravě převinutím) vyměněny uhlíkové kartáče. Pokud je nechceme měnit, tak je nutno uhlíkové kartáče a komutátor nechat zaběhnout popřípadě za pomocí speciální křídy na komutátory zabrousit, aby plošky na uhlíkových kartáčích a komutátoru dokonale přilehaly k sobě. Křídu na požádání u nás možno objednat.
Je velice nutné dbát výše uvedených doporučení, aby oprava Vašeho stroje měla co nejdelší životnost. V případě, že něco zanedbáme, může dojít k brzkému poškození stroje popřípadě, v tom nejhorším případě k poškození stroje, kdy oprava byla marná a v tom nejhorším, kdy stroj už nelze opravit.